Onder andere door:👇
1. Click-through rate (CTR) – Meten hoeveel mensen op uw advertenties klikken in verhouding tot het aantal keren dat ze worden weergegeven.
2. Conversieratio (CVR) – Het meten van het aantal conversies, zoals verkopen of leads, dat je advertenties ontvangen in verhouding tot het aantal klikken.
3. Rendement op advertentie-uitgaven (ROAS) – Het meten van het rendement op investering van je advertentiecampagne door de gegenereerde inkomsten te delen door de advertentie-uitgaven.
4. Vertoningen – Het meten van het aantal keren dat uw advertenties aan uw doelgroep worden getoond.
Het meten van het succes van een marketingcampagne is belangrijk omdat het je inzicht geeft in wat er goed gaat en waar je nog kunt verbeteren. Het stelt je in staat om de resultaten te vergelijken met vorige campagnes, en het helpt je begrijpen hoe je bedrijf presteert op basis van verschillende kanalen. Bovendien helpt het bij het bepalen of een campagne rendabel is, zodat je kunt uitwerken of er aanpassingen nodig zijn dat de campagne effectiever maakt.